Mester és Tanítvány: Emlékkötet
Synopsis
A tervek szerint évente megjelenő Mester és Tanítvány emlékkötet a PPKE BTK Vitéz János Tanárképző Központ tevékenységének, az oktatók és hallgatók munkáinak a bemutatása mellett a 2003-ban elindított névadó folyóirat hagyományait is szeretné követni. Az akkori folyóirat alapító főszerkesztője – dr. Hoffmann Rózsa – az alábbi célokat fogalmazta meg: „Fórumot kívánunk teremteni mindazon pedagógiai tárgyú igényes írásoknak, amelyek a keresztény pedagógia szemléleti bázisán akár a tudomány, akár a gyakorlat felől közelítve tárgyalják a pedagógia bármely ágának, illetőleg az oktatáspolitikának különböző kérdéseit és történéseit. – Szeretnénk közölni olyan tudományos érvénnyel bíró vagy egyéb igényes írásokat is, amelyek ugyan nem hordozzák magukon a keresztény pedagógia látásmódját, de kellőképpen nyitottak és jóindulatúak az övéiktől eltérő pedagógiai paradigmák és képviselőik iránt. – Lapunkkal hidat akarunk építeni a neveléstudomány és a pedagógiai praxis között meglévő szakadék fölé, hogy összekapcsolódhassék az, ami összetartozik. Célunk továbbá, hogy a lap adjon tájékoztatást a pedagógusoknak a pedagógia világának aktualitásairól, és keresse ezeknek a hagyományokra építő megfelelő megoldásait. – Teremtsen kapcsolatot a határon inneni és a határon túli magyar nyelvű pedagógiai irodalom között.” (Mester és Tanítvány 2004/1. 6–7.)
Az emlékkönyv tudományos bizottsága várja ezen célok elérését segítő szerzők írásait, s egyben várja az olvasók – pedagógusok, kutatók, tanárjelöltek, szülők és a nevelés kérdései iránt nyitott emberek – érdeklődését.
Chapters
-
Bevezető
-
Bemutatkozás
-
Hírek események
-
Pázmány Pedagógus Klub
-
A PPKE BTK VJTK konferenciái
-
Az Óvó- és Tanítóképző Tanszék hallgatóinak eredményei a Kányádi Sándor versillusztrációs versenyen
-
Műhely
-
A tantermen kívüli munkarendre való átállás tanulságai a 2019/20-as és a 2020/21-es tanévben
-
Participáció érvényesülése a rousseau-i természetelvű óvodai programban
-
A hitéletre nevelés egy sajátos módszere az általános iskolában
-
A keresztény szellemiségű irodalomtankönyvek múltja és jelene: egy egyedi példa előképei és tanulságai
-
Gondolatok egy egyetemi költözködésről
-
Hangszer a periférián. A hazai furulyaoktatás múltja és jelene
-
Az etika mint tudomány alapjairól a tanítás szempontjából
-
Tanulási motiváció és attitűd a digitális oktatás idején
-
Mit szeret olvasni a gyerek? Jókai-szövegek a magyarórán
-
Kapu a digitális oktatás világába
-
Alkalmazott zenepedagógiai koncepció és módszertan Gulyás György megvalósult iskolamodelljében (1946–1954)
-
Iskola
-
„Mit uns dehnt sich die Welt aus/ Velünk tágul a világ” A Csolnoki Német Nemzetiségi Általános Iskola
-
Portré
-
Egy óvónő vallomása saját szakmai életútjáról
-
Könyvismertetés
-
Mesekönyv a Pilisből. Klausz Ildikó: Kék hegyek meséi
-
Vers
-
Nagy utazás
Downloads
Published
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.