Információ - Média(tudatosság) - Műveltség: A Z generáció tanulása
Synopsis
A társadalom folyamatosan újradefiniálja önmagát, újrafogalmazza legalapvetőbb funkcióit, paramétereit, hiszen a változás lett állandó tulajdonsága. Ez az állandó változás a digitalizáció, a web 2.0., az „újmédia” következménye (DESI; EU Digital Single Market Policy). A digitális média által közvetített információk a valóság jelenségeit, a társadalom történéseit, eseményeit azokban az értelmezési keretekben mutatják be, amelyekben a médiatartalmat előállító tudatosan, a megrendelő kérésére, vagy öntudatlanul, saját értelmezési tartománya által meghatározottan láttatni szeretne. Így állhat elő például az a helyzet, hogy míg egyik platformon amellett érvelnek tömegek, hogy a 21. században fölösleges kézírást tanítani a gyermekeknek, ugyanabban az időben egy másikon a kézírás kognitív fejlesztő hatását bizonygatják, ezért annak iskolai tanítását szorgalmazzák. A plurális társadalmi viszonyoknak megfelelően a média sokféle információt, sémát közvetít, relativizálva a társadalom követelményeit.
Ilyen feltételek mellett a nevelésnek, ezen belül a médiatudatosságra nevelésnek a jelentősége felbecsülhetetlen. A mediatizált információktól, amelyek a mindennapi információk jelentős részét alkotják, az egyén társadalmi boldogulását és autonómiáját szolgáló műveltségig a médiatudatosságon keresztül vezet az út. A könyv okfejtése erről kíván meggyőzni, ezt a folyamatot kívánja bemutatni.
Chapters
-
Előszó
-
A Z generáció megismerése – megismerés a Z generációban
-
2. Adat, információ és megismerés az információs társadalomban
-
3. Információs műveltség és médiaműveltség
-
4. Tanulási környezetek a 21. században
-
5. A hagyományos médiahatás-elméletek pedagógiai relevanciája
-
6. Médiatudatosság és médiapedagógia az iskolában
-
7. A média- és az információs műveltség oktatásának céljai
-
8. Elmélet és gyakorlat az oktatás tartalmában
-
9. Stratégiák a médiaműveltség alakításában
-
A kötet szerzője
-
Felhasznált szakirodalom
Downloads
Published
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.